maandag 13 oktober 2014

MIJN LICHAAM MET MIJN ZINTUIGEN

Vanuit ons thema ' Mijn vriendjes en ik...' groeide het volgende thema. We kwamen tot de ontdekking dat iedereen anders is. Iedereen ziet er anders uit. We bekeken onszelf en ons vriendje aan de hand van een opdrachtenblad.
We leerden met Pompom ons vriendje meten en klapten lichaamswoordjes met de woordenhapper.
Elk deeltje van ons lichaam werd in detail bekeken en we zagen zelfs hoe ons lijfje er vanbinnen uitziet.
Met spinnetje links en spinnetje rechts leerden we ook dat we twee dezelfde lichaamshelften hebben.
Onze zintuigen kregen ook heel wat aandacht.
De kikkerklas werd omgetoverd in een klas vol ontdekhoekjes rond onze zintuigen.
We maakten lekkere pudding in verschillende smaken  en speelde een leuk zintuigenspel om het weekje af te sluiten.

Doelied : Nat 
Op een speelse manier wassen we elkaar en onszelf met opdrachtje in een lied.






 We maken een geurboekje



Een geurspelletje in de ruikhoek



De luisterhoek


De kijkhoek


We leren voelen en ontdekken dat iets kan hard, zacht, nat, droog, dik, dun, groot, klein,
stekelig, glad, ruw,... is.



Een voelspel in de voelhoek


We proeven met onze tong.


We maken lekkere pudding met verschillende smaken
en dan proeven : ' Welke pudding proef ik?'




 Spelen in het geurhoekje


We maakten onszelf van kop tot teen




We tekenen ons skelet.


We maken een voelboekje



Welk voorwerp hoort bij welk zintuig?


Spelen in de kijkhoek



We spelen het zintuigenspel


Spelen in de voelhoek








Geen opmerkingen:

Een reactie posten